Actual

What's happening in PresUniv


Published: 06 Aug 2020

Filda Rahmiati, BBA., MBA., lecturer of Management Study Program at President University won the Best Paper in Seminar Nasional Riset Terapan Administrasi Bisnis dan MICE IX that was held by Business Administration Study Program of Politeknik Negeri Jakarta recently (7/21). In this conference, Filda presented her research entitled "Domestic Destination Marketing to Increase Domestic Tourist Revisit Intention" which she wrote with her student, Andrean Winata.

As the purchasing power of domestic tourists is increasing, the growth of domestic tourists visiting domestic destinations is actually experiencing a slowdown. This happened in one of the tourist destinations in Central Java, namely the Borobudur Temple. Therefore, both Filda and Andrean believe that it is necessary to learn the revisit intentions of tourists to increase tourist visits to the Borobudur Temple.

The research then mentioned that the attributes of the destination, promotion, and destination image influence the tourist satisfaction that resulted in tourist revisit intention. Through the research, the two recommend that it is necessary to improve the quality of destination attributes at Borobudur Temple, promoting not only international tourists but also domestic tourists. It is also important to provide innovations that are expected to attract domestic tourists to make repeat visits when there are new things for them to experience. (SL)

 


 

Dosen dan Mahasiswa Manajemen Memenangkan Best Paper dalam Seminar Nasional Riset Terapan Administrasi Bisnis dan MICE ke-IX

 

Filda Rahmiati, BBA., MBA., dosen Manajemen President University, mendapatkan penghargaan Best Paper dalam Seminar Nasional Riset Terapan Administrasi Bisnis dan MICE ke-IX yang diadakan oleh Jurusan Administras Niaga Politeknik Negeri Jakarta baru-baru ini (21/7). Dalam konferensi ini, Filda mempresentasikan penelitiannya yang berjudul “Pemasaran Destinasi Dalam Negeri untuk Meningkatkan Kunjungan Kembali Wisatawan Domestik” yang ia tulis bersama mahasiswanya, Andrean Winata. 

Di tengah peningkatan daya beli wisatawan domestik yang terus meningkat, pertumbuhan wisatawan domestik yang mengunjungi destinasi dalam negeri justru mengalami perlambatan. Hal ini terjadi di salah satu kawasan wisata di Jawa Tengah yaitu Candi Borobudur. Oleh karena itu, keduanya yakin perlu untuk mempelajari niat kunjungan kembali wisatawan untuk meningkatkan kunjungan wisatawan pada objek wisata Candi Borobudur.

Penelitian ini menyebutkan destinasi atribut (aktraksi, aksesibilitas, dan amenitas), promosi, dan citra destinasi berperan penting dalam menentukan kepuasan wisatawan di Candi Borobudur yang berujung pada kunjungan kembali ke destinasi tersebut. Melalui penelitian ini, keduanya merekomendasikan pengelola Candi Borobudur untuk melakukan promosi tidak hanya kepada wisatawan internasional tetapi juga wisatawan domestik melalui inovasi baru yang diharapkan menarik wisatawan domestik untuk melakukan kunjungan berulang ketika ada hal-hal baru yang dapat mereka alami. (SL)