Actual

What's happening in PresUniv


Published: 10 Jul 2020

Facing uncertain conditions, the President University Major Association of Visual Communication Design (VCD) held a webinar entitled "New Normal with Un-normal Creativity" last week (6/27). This webinar invited three speakers from Ambilhati, an Indonesian advertising agency that serves clients from various fields of industry. They are Sandru Emil, Co-Founder and Creative Lead Ambilhati, Eddu Enoary Eigven, Creative Group Head Ambilhati, and Febrian Adi Putra, Creative Group Head Ambilhati.

Danang Wiratama, a lecturer of VCD at President University and moderator of the webinar said, "In short, DKV does not only learn theory but also must learn the practice. The best practical learning is learning from practitioners," he said. He revealed that Ambilhati was chosen as the speaker because of the flexible nature of the advertising agency. "The advertising agency's nature is general and flexible. They do not commit themselves to one type of work because they make work based on client requests. For this reason, we are interested in inviting them to share with students how they respond to different client requests," he said.

Regarding the topic, Danang revealed that the topic "New Normal with Un-normal Creativity" was a response from an unusual situation due to the current pandemic. "I hope this abnormal condition does not become an excuse for students to become stuck and not produce extraordinary work. Quoting the words of the speaker from Ambilhati, the fuel of creativity is a limitation," he said.

Through this webinar, as a lecturer, Danang wants to stimulate student creativity and bring students to see the outside world, that there are still many possibilities that can be used as inspiration to create extraordinary work. He also revealed that VCD President University is always open for practitioners to share and enrich student knowledge. (SL)

 


 

Memasuki New Normal dengan Kekreativitasan yang Abnormal

 

Menghadapi keadaan yang tidak menentu, Himpunan Mahasiswa Desain Komunikasi Visual (DKV) President University mengadakan webinar berjudul “New Normal with Un-normal Creativity” pekan lalu (27/6). Webinar ini mengundang tiga pembicara dari Ambilhati, sebuah firma iklan Indonesia yang memiliki klien dari berbagai bidang industri. Mereka adalah Sandru Emil, Co-Founder and Creative Lead Ambilhati, Eddu Enoary Eigven, Creative Group Head Ambilhati, dan Febrian Adi Putra, Creative Group Head Ambilhati.

Danang Wiratama, Dosen DKV President University sekaligus moderator webinar tersebut mengungkapkan, “Secara prinsip, DKV tidak hanya belajar teori saja, tetapi juga harus belajar praktik. Belajar praktik yang paling baik adalah belajar dari praktisi,” ujarnya. Ia mengungkapkan Ambilhati dipilih sebagai pembicara karena sifat firma iklan yang fleksibel. “Firma iklan itu sifatnya umum dan fleksibel. Mereka tidak mengikatkan diri mereka pada satu jenis karya saja karena mereka membuat sebuah karya itu berdasarkan permintaan klien. Untuk itu, kami tertarik untuk mengundang mereka untuk berbagi kepada mahasiswa tentang bagaimana mereka merespons permintaan klien yang berbeda-beda,” ujarnya.

Mengenai tema yang diambil, Danang mengungkapkan bahwa topik “New Normal with Un-normal Creativity” merupakan respon dari situasi yang tidak biasa akibat pandemi saat. “Saya berharap kondisi yang tidak normal ini tidak menjadi alasan untuk mahasiswa menjadi macet ide dan tidak menghasilkan karya yang luar biasa. Mengutip kata-kata pembicara dari Ambilhati, bahan bakar kreativitas itu keterbatasan,” tegasnya.

Melalui webinar ini, sebagai dosen, Danang ingin merangsang kreativitas mahasiswa dan membawa mahasiswa melihat dunia luar, bahwa masih banyak kemungkinan-kemungkinan yang dapat dijadikan inspirasi untuk membuat sebuah karya yang luar biasa. Ia juga mengungkapkan bahwa DKV President University selalu terbuka bagi praktisi mana pun untuk berbagi dan memperkaya pengetahuan mahasiswa. (SL)