Actual

What's happening in PresUniv


Published: 29 Nov 2019

Nowadays many young people create social media accounts - Instagram, Twitter, Youtube, and many other social media accounts - just because everyone seems to be doing that. In fact, there are a lot of benefits one can get from social media, one of which is digital branding. Responding to this, Communication Studies students of President University held a seminar and coaching clinic titled DIGIBRAND Day on Wednesday (11/27) at President University.

Raised a topic of "Digital Branding Experience through Content Creation", this seminar invited 3 young generation speakers who were under 25 years old to share their experiences related to digital branding in the industrial era 4.0.

In this seminar, Klarissa Pradianti, Head of Content from Carbonethics, discussed the importance of making content matrix planning and guidelines in the process of content creating on social media so that social media feeds can be pretty and pleasing to the eye. Another speaker, Muhammad Rizqullah, National Head of External Relations of AIESEC Indonesia in 2019/2020, revealed that 3C is needed in making social media content, namely Clarity, Consistency, and Constantly.

On the same occasion, Dicha Fernaldi Setiawan, Creative Director of The Light Indonesia explained that social media, especially Instagram with its special features is one of the platforms can support the branding process. According to him, it is important to increase engagement by creating interesting and informative content so that the audience will save the post and will re-visit the account profile.

Project manager of the event Christy Raina, Communication student batch 2016 who is also a content creator expressed her hope that the participants, who were mostly students, could utilize social media wisely. "Seeing the importance of branding, both personally and for the benefit of the company or organization, I hope that the participants get more knowledge about digital branding from this seminar and coaching clinic," Christy said. (SL)

 


 

DIGIBRAND Day Ajak Anak Muda Manfaatkan Media Sosial untuk Branding

Banyak anak muda dewasa ini membuat akun media sosial -Instagram, Twitter, Youtube, dan banyak akun media sosial lainnya- hanya karena semua orang sepertinya melakukan hal itu. Padahal, hal penting yang tidak ketahui adalah penggunaan media sosial memiliki banyak manfaat, salah satunya adalah digital branding. Menanggapi hal ini, mahasiswa Ilmu Komunikasi President University mengadakan seminar dan coaching clinic berjudul DIGIBRAND Day pada Rabu (27/11) di President University.

Mengangkat tema "Digital Branding Experience through Content Creation", seminar ini mengundang 3 pembicara yang usianya masih di bawah 25 tahun untuk berbagi pengalaman mereka terkait digital branding di era industri 4.0.

Dalam seminar ini, Klarissa Pradianti, Head of Content dari Carbonethics, yang membahas pentingnya membuat content matrix planning dan content guideline dalam proses pembuatan konten di media sosial agar feed di media sosial dapat lebih rapi. Pembicara lain, Muhammad Rizqullah, National Head of External Relations AIESEC Indonesia periode 2019/2020 mengungkapkan bahwa dibutuhkan 3C dalam pembuatan konten media sosial, yaitu Clarity, Consistency, dan Constantly.

Sementara itu, Dicha Fernaldi Setiawan, Creative Director The Light Indonesia menjelaskan bahwa media sosial, khususnya Instagram adalah salah satu platform yang memiliki fitur lengkap untuk mendukung proses branding. Menurutnya, penting untuk meningkatkan engagement dengan cara membuat konten yang menarik dan informatif sehingga audiens akan menyimpan post tersebut dan akan mengunjungi kembali profil akun tersebut.

Ketua acara Christy Raina, mahasiswa Ilmu Komunikasi angkatan 2016 yang juga adalah content creator mengungkapkan harapannya agar para peserta, yang sebagian besar adalah mahasiswa dapat memanfaatkan media sosial dengan baik dan bijak. “Melihat pentingnya branding, baik itu secara personal maupun untuk kepentingan perusahaan atau organisasi, saya harap para peserta mendapat lebih banyak lagi pengetahuan mengenai digital branding dari seminar dan coaching clinic ini,” ujar Christy. (SL)