News

What's happening in PresUniv


Published: 11 Sep 2019

Nowadays digital tourism is considered as one of the most effective strategies to promote the potential of a tourist attraction. In digital tourism, it is essential to make a digital guest survey. Furthermore, the optimization of a guest survey which is complemented with social media utilization will increase the number of tourists.

The fact that the highest amount of travelers now are millennials, tourism needs to adjust with the characteristic unique to millennials. As millennials are now actively accessing social media, maximum utilization of social media can be a highly effective promotional tool for attracting this generation to visit tourist attractions in Indonesia.

This notion was mentioned by Muhammad Rizki Nugraha Darma Nagara in the Final Night of the 2019 Mr. & Ms. Archipelago Tourism Contest (Pemilihan Putra Putri Pariwisata Nusantara 2019) which was held by El John Pageants Indonesia Foundation in collaboration with Ministry of Tourism of the Republic of Indonesia (6/9). His idea on digital optimization in guest survey brought him to achieve 4th Runner Up of the 2019 Mr. Archipelago Tourism. On that occasion, Rizki who just graduated from International Relations Study Program of President University with cum laude predicate also selected as the 2019 Mr. Archipelago Tourism Anti Drugs (Putra Pariwisata Nusantara Anti Narkoba 2019).

Rizki revealed that he was honored to represent West Java and promote the province’s tourism. He also mentioned that this event was a chance for him to enlarge his capacity to further contribute to the community especially in the tourism industry development in Indonesia. (LO/SL).

 


 

Mengembangkan Pariwisata Indonesia dengan Digitalisasi Guest Survey dan Penggunaan Media Sosial

Dewasa ini, digital tourism dinilai sebagai salah satu strategi efektif dalam mempromosikan potensi unggulan suatu daerah. Dalam digital tourism, guest survey perlu didigitalkan. Lebih lanjut, pengoptimalan guest survey  yang dilengkapi dengan penggunaan media sosial akan menarik millennials untuk berkunjung ke Indonesia.

Fakta bahwa jumlah pelancong tertinggi adalah millennials membuat pengelola pariwisata perlu menyesuaikan aktivitas promosi dengan karakteristik dari generasi ini. Karena saat ini millennials aktif mengakses media sosial, pemanfaatan media sosial secara penuh dapat menjadi alat promosi yang efektif untuk menarik pelancong datang ke Indonesia.

 

Gagasan ini disampaikan oleh Muhammad Rizki Nugraha Darma Nagara dalam acara Pemilihan Putra Putri Pariwisata Nusantara 2019 yang diadakan oleh El John Pageants Indonesia Foundation dan berkolaborasi dengan Kementerian Pariwisata Republik Indonesia (6/9). Gagasannya mengenai pemaksimalan guest survey di era digital membawanya terpilih sebagai 4th Runner Up of Putra Pariwisata Nusantara 2019. Dalam kesempatan itu, Rizki yang baru saja lulus dari jurusan Hubungan Internasional President University dengan predikat cum laude juga terpilih sebagai Putra Pariwisata Nusantara Anti Narkoba 2019.

Rizki mengaku bangga dapat mewakili Jawa Barat dan mempromosikan potensi wisata Jawa Barat. Ia juga menyebutkan bahwa acara ini adalah kesempatan untuk memperluas kapasitas diri dan berkontribusi lebih banyak kepada komunitas khususnya dalam pembangunan industri pariwisata Indonesia. (LO/SL)