Actual

What's happening in PresUniv


Published: 31 Mar 2021

Kiss? What is that? Then, who is meant by kingkong? This material was discussed by Jazak Yus Afriansyah, an MM in Technology student, President University (PresUniv), in a video recording at the Adam Kurniawan Library, PresUniv campus, Friday (26/3). "Kiss" and "kingkong" are two words that are part of the title of Jazak's book, Kiss The Kingkong: Tips for Conquering Corporate Clients (B2B). Kiss means key account selling. While kingkong is the Jazak analogy for large companies implementing the Business to Business (B2B) scheme, not Business to Customer (B2C). The video recording, broadcast via the Youtube channel, aims to make it easier for the public to understand the contents of the book.

In the recording session, Jazak explained that these companies have high purchasing power. "If you have purchasing power, that means you also have needs. That need is a business opportunity for us," he said. Well, the book Kiss The Kingkong provides ways and techniques for building relationships in companies that focus on B2B. He continued, "This book also discusses how to map sales decisions and techniques and includes tips and tricks."

Currently Jazak has published 13 books on various topics, such as business and leadership. He said that writing books was a way for him to share with many people. “Writing books is not my livelihood. The money you make from writing books is just a bonus. My goal in writing a book is to share knowledge and experiences that are useful for readers," Jazak concluded. (Gilang Suryanata, PR team. Photo: Gilang Suryanata)

 

 

 

Kiss The Kingkong, Buku Karya Mahasiswa PresUniv

 

Kiss? Apa itu? Lalu, siapa sih yang dimaksud dengan kingkong? Materi itulah yang dibahas Jazak Yus Afriansyah, mahasiswa MM in Technology, President University (PresUniv), dalam rekaman video di Perpustakaan Adam Kurniawan, kampus PresUniv, Jumat (26/3). “Kiss” dan “kingkong” dua kata ini menjadi bagian judul dari buku karya Jazak, Kiss The Kingkong: Kiat Menaklukkan Klien Korporasi (B2B). Kiss maksudnya key account selling. Sedang kingkong adalah analogi Jazak untuk perusahaan-perusahaan besar yang menerapkan skema Business to Business (B2B), bukan Business to Costumer (B2C). Rekaman video, ditayangkan melalui kanal Youtube, bertujuan untuk memudahkan masyarakat memahami isi buku tersebut.

Dalam sesi rekaman itu Jazak memaparkan, perusahaan-perusahaan semacam ini memiliki daya beli yang tinggi. “Jika memiliki daya beli, itu artinya juga mempunyai kebutuhan. Kebutuhan itulah yang menjadi peluang bisnis bagi kita,” katanya. Nah, buku Kiss The Kingkong memberikan cara dan teknik untuk membangun hubungan dalam perusahaan yang fokusnya pada B2B. Lanjut dia, “Buku ini juga membahas cara memetakan para pengambilan keputusan dan teknik penjualan serta dilengkapi dengan tip dan triknya.”

Saat ini Jazak sudah menerbitkan 13 buku dengan berbagai topik, seperti bisnis dan kepemimpinan. Ia mengungkapkan, menulis buku merupakan cara baginya untuk berbagi dengan banyak orang. “Menulis buku bukanlah mata pencaharian saya. Uang yang dihasilkan dari menulis buku hanya bonus. Tujuan saya menulis buku adalah untuk berbagi pengetahuan dan pengalaman yang bermanfaat bagi pembaca,” pungkas Jazak. (Gilang Suryanata, tim PR. Foto: Gilang Suryanata)