Published: 11 Jul 2019

Rapid technology development has encouraged our young generation to be innovative in running a business. This was revealed by Dr. Dra. Genoveva, M.M., Head of Management Study Program President University in the opening speech of the Technopreneurship seminar on Monday, July 8, 2019 at the President University Auditorium, Cikarang.

"The business that I ran 10 years ago compared to now is so different. In the past, sales were only done offline. Now, I can use various platforms to sell online. Turnover is greater, buyers are also can purchase products easily,” said the lecturer and businesswoman who is usually called Bu Gen.

With the theme "Build Startup & Innovation for Facing Era 4.0", this seminar wants to equip participants to become an innovative businessman in industry 4.0.

"Hopefully, after listening to our speakers’ experiences at this seminar, participants can get inspirational ideas to open their business in the future. In addition, this must be supported by advanced technology available now,” said Solehudin, Chairman of the seminar.

The speakers who attended the seminar was Yoga Religia, the Managing Director of Belanjaukm.com and Shandy Aditya, the Managing Director of Longboardina, a local skateboard brand. In the sharing session, both of them agreed that today’s business cannot be separated from technology. The innovations that are owned must be supported by advanced technology so that they can compete in this industry 4.0. Shandy Aditya said that the most important thing is that innovative ideas must be immediately executed, not only in wishful thinking.

 


 

Kemajuan teknologi yang begitu pesat mendorong generasi muda untuk terus berinovasi dalam berbisnis. Hal ini diungkap Dr. Dra. Genoveva, M.M., Kepala Program Studi Manajemen President University dalam pidato pembukaan seminar Technopreneurship pada Senin, 8 Juli 2019 di Auditorium President University, Cikarang.

“Bisnis yang saya jalankan 10 tahun lalu dengan saat ini begitu berbeda. Dulu, penjualan hanya dilakukan secara offline. Sekarang, saya bisa menggunakan berbagai platform untuk menjual secara online. Omset menjadi lebih besar, pembeli pun menjadi lebih mudah untuk mencari produk yang mereka inginkan,” tutur dosen sekaligus pebisnis yang biasa dipanggil Bu Gen ini.

Mengangkat tema “Build Startup & Innovation for Facing Era 4.0”, seminar ini ingin membekali peserta untuk menjadi pebisnis yang inovatif dalam industri 4.0.

“Harapannya, setelah mendengarkan sharing pengalaman dari para pembicara di seminar ini, peserta dapat mendapatkan ide-ide inspiratif dalam membuka usahanya di masa yang akan datang. Tentunya dengan memanfaatkan teknologi maju saat ini, “ ujar Solehudin, ketua acara seminar ini.

Adapun pembicara yang hadir dalam seminar ini adalah Yoga Religia yang merupakan Managing Director belanjaukm.com dan Shandy Aditya yang merupakan Managing Director Longboardina, sebuah brand skateboard lokal. Dalam sesi yang dibawakan, keduanya berpendapat bahwa bisnis saat ini tidak dapat dilepaskan dari teknologi. Inovasi-inovasi yang dipunyai harus didukung dengan teknologi maju sehingga dapat kuat bersaing di industri 4.0 ini. Shandy Aditya menuturkan bahwa yang paling penting adalah ide-ide inovatif itu harus segera dieksekusi, jangan hanya ada di angan-angan.