News

What's happening in PresUniv


Published: 03 Dec 2018

The Students of Management Study Program President University visited SMK Informatika Amanah Bangsa, Cikarang, on November 29, 2018. This event aimed to share the knowledge and method about “How to Begin & Create a Business”. Led by Dr. Dra. Genoveva. M.M., Head of Study Program of Management, a team of 14 students accompanied Jean Richard Jokhu, M.M., are welcomed by Ade Sunarya. Skom., Headmaster of SMK Informatika Amanah Bangsa. Mahasiswa Program Studi Manajemen President University mengunjungi SMK Informatika Amanah Bangsa, Cikarang, pada 29 November 2018. Acara ini bertujuan untuk berbagi pengetahuan dan metode tentang “Bagaimana Memulai & Membuat Bisnis”. Dipimpin oleh Dr. Dra. Genoveva. M.M., Ketua Program Studi Manajemen, tim yang terdiri dari 14 siswa didampingi Jean Richard Jokhu, M.M., tersebut disambut oleh Ade Sunarya. Skom., Kepala Sekolah SMK Informatika Amanah Bangsa.

On her speech, Dr. Genoveva stated that starting new business is not as difficult as they are imagined. Dalam sambutannya, Dr. Genoveva menyatakan bahwa memulai bisnis baru tidak sesulit yang dibayangkan.

A group of students who built a food business called Chicken Kuy “ChiKuy” shared their steps on starting a business. The first is to create a company profile (company name, tagline, logo, vision-mission, and objective). The second is production, to create some products that are needed and wanted by the consumer. The third is marketing, which is the delivery of customer satisfaction. The fourth is Human Resources. And the last is financial, a field concerns on the allocation (investment) of assets, often under conditions of risk or uncertainty. Sekelompok mahasiswa yang membangun bisnis makanan bernama Chicken Kuy “ChiKuy” membagikan langkah mereka untuk memulai bisnis. Yang pertama adalah membuat profil perusahaan (nama perusahaan, tagline, logo, visi-misi, dan tujuan). Yang kedua adalah produksi, menciptakan beberapa produk yang dibutuhkan dan diinginkan oleh konsumen. Yang ketiga adalah pemasaran yang untuk mendapatkan kepuasan pelanggan. Yang keempat adalah Sumber Daya Manusia. Dan yang terakhir adalah keuangan, sebuah bidang menyangkut alokasi (investasi) aset yang seringkali dalam kondisi beresiko atau tidak pasti.