Published: 25 Jan 2019

On Friday (25/1), approximately 50 students of President University from various majors attended “Corporate Entrepreneurship” subject and obtained valuable experience from Edward Widjonarko, Co-Founder & Director PT Cicil Solusi Mitra Teknologi (Cicil). Cicil is a fintech company which is engaged in financing study needs for students who have difficulty in funding their studies.

That morning at SetSail BizAccel, a business incubator built by President University in the Jababeka industrial area, Cikarang, Edward shared his experience on how to establish Cicil. "It is very important to have a clear vision. That is what will be our grip on the journey. Aside from that, it is also important to build a culture in the company which will be the main unifier for all employees and leaders in the company," said Edward.

The next session was a question and answer session between Edward and students, who were also developing a joint business with their colleagues. Many problems were discussed with Edward.

"That is one of the sessions in Corporate Entrepreneurship lecture, presenting practitioners to share experiences," said Rendika Nugraha, the person in charge of the Corporate Entrepreneurship subject. See you at the next lecture.


Jumat pagi, 25 Januari 2019, sekitar 50 mahasiswa President University dari berbagai program studi yang mengikuti mata kuliah Corporate Entrepreneurship mendapat pengalaman berharga dari Edward Widjonarko, Co-Founder & Director PT Cicil Solusi Mitra Teknologi (Cicil). Cicil adalah perusahaan fintech yang bergerak dalam pembiayaan kebutuhan studi bagi mahasiswa yang mengalami kesulitan dalam membiayai kuliahnya.

Pagi itu di SetSail BizAccel, inkubator bisnis yang didirikan oleh President University di kawasan industri Jababeka, Cikarang, Edward berbagi pengalaman tentang bagaimana mendirikan Cicil. "Penting sekali untuk memiliki visi yang jelas. Itulah yang akan menjadi pegangan kita dalam melangkah. Selain itu penting juga untuk membangun kultur di perusahaan. Inilah yang menjadi perekat utama bagi segenap karyawan dan pimpinan di perusahaan," kata Edward.

Sesi berikutnya adalah tanya jawab antara Edward dengan mahasiswa, yang juga tengah mengembangkan usaha bersama dengan koleganya. Banyak masalah yang mereka diskusikan dengan Edward.

"Itulah salah satu sesi dalam kegiatan perkuliahan di Corporate Entrepreneurship, yakni menghadirkan para praktisi untuk berbagi pengalaman," kata Rendika Nugraha, penanggung jawab mata kuliah Corporate Entrepreneurship. Sampai jumpa pada kegiatan perkuliahan selanjutnya.