Published: 22 Oct 2017

Cikarang, Indonesia – President University hosted Dr. Irenee Dondjio, MBA., a senior lecturer of Business, Finance, and Marketing from the Hague University of Applied Science, Netherlands (9/10). In his lecture in Building B President University that was attended by Prof. Dr. Ajay Chauhan (Dean of School of Business President University) and approximately 50 students of School of Business, he gave lecture on Strategic Management.

According to Irenee most of business owners want to make wise decisions, but they sometimes are at a loss of where to begin. This is where strategic management comes into play. He brings the importance of strategic management to PresUniv students so that they are able to evaluate business goals, objectives and plans of the company to be focused on effectiveness and efficiency.

Irenee has travelled extensively and participated as a guest lecturer and speaker at various universities over the world. He has a passion for languages and speaks English, French, German, Italian and several African languages. He is also an author of “Managing Your Business” and also co-author of “Mathematics for Finance, Business and Economics” published by Noordhoff Uitgevers.

“I’m so glad that he (Irenee) could share his thought with us and I do hope that in the future President University could maintain good relationships with the Hague University of Applied Science”, said Ajay.


Kuliah Tamu Bersama Ahli Strategi Manajemen, Dr. Irenne Dondjio

Cikarang, Indonesia – President University (PresUniv) menjamu Dr. Irenee Dondjio, MBA yang merupakan seorang dosen senior dalam bidang Bisnis, Keuangan, dan Pemasaran dari the Hague University of Applied Science, Belanda (9/10). Ia memberikan pengajaran tentang strategi manajemen pada sesi kuliah tamunya yang diadakan di Gedung B President University yang dihadiri oleh Prof. Dr. Ajay Chauhan (Dekan Fakultas Bisnis President University) dan 50 mahasiswa fakultas bisnis.

Menurut Irenee banyak pemilik bisnis yang ingin membuat keputusan yang tepat dan bijaksana untuk bisnisnya, akan tetapi terkadang mereka tidak tahu dari mana mereka harus memulai. Maka dari itu disinilah peran dari strategi manajemen. Ia mengajarkan pentingnya strategi manajemen tersebut kepada mahasiswa PresUniv dengan harapan mereka dapat mengevaluasi tujuan bisnis, objektif dan rencana perusahaan agar dapat terfokus kepada efektivitas dan efisiensi.

Irenee telah melakukan perjalanan secara ekstensif dan menjadi dosen tamu serta pembicara di berbagai universitas di seluruh dunia. Ia memiliki ketertarikan terhadap bahasa dan ia juga mampu berbicara dalam berbagai bahasa asing seperti Bahasa Inggris, Perancis, Jerman, Italia serta beberapa bahasa Afrika. Ia juga merupakan penulis dari buku "Managing Your Business" dan juga rekan penulis dari buku "Mathematics for Finance, Business and Economics" yang diterbitkan oleh Noordhoff Uitgevers.

"Saya sangat senang karena ia (Irenee) dapat berbagi pemikirannya dengan kita dan saya berharap di masa depan President University dapat menjalin hubungan yang baik dengan the Hague University of Applied Science", ungkap Ajay.